Παρουσίαση
ΔΙΕΘΝΕΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΗΣ UNESCO

παρουσιαση
ΔΙΕΘΝΕΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΗΣ UNESCO
Ιστορικό, Στρατηγικοί Στόχοι, Δράσεις και Προοπτικές
Author
E. Mpalassa Flega
Language
Ελληνικά
released
Φεβρουάριος 2023
ISBN
About this book
Το Β.Ι.Ε., ως γνωστό, είναι το κυριότερο Διεθνές Όργανο, αναπόσπαστο Τμήμα της UNESCO, για την Οργάνωση της Παιδείας. Στο πόνημά μας προσπαθήσαμε να παρουσιάσουμε τους βασικούς στόχους αυτού καθώς και τα Κανονιστικά Κείμενά του, που είναι οι Συστάσεις και τα Συμπεράσματα των Συνόδων του. Σε όλα όμως τα προαναφερόμενα μπορούμε να διακρίνουμε τέσσερα μέρη που το καθένα αντιπροσωπεύει ένα ουσιώδη τμήμα της Οργάνωσης της Παιδείας και της προώθησής της μέσω της Πληροφόρησης.
Το Β.Ι.Ε., στηριζόμενο στο βασικό του μέλημα αναφορικά με την ανθρώπινη και κοινωνική διαρκή ανάπτυξη, στο πρώτο μέρος παρουσιάζει μια περίληψη (aperçu) των κυριοτέρων τάσεων, εντάσεων και αντιθέσεων, οι οποίες χαρακτηρίζουν την διαδικασία της εν εξελίξει κοινωνικής μεταλλαγής στον σημερινό κόσμο, καθώς και τους νέους / νεωτεριστικούς ορίζοντες που ανοίγονται στον τομέα της «Γνώσης» / της «Παιδείας». Συγχρόνως, το μέρος αυτό δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην αναγκαιότητα διερεύνησης και άλλων προσεγγίσεων για την ευμάρεια του ανθρώπου και κυρίως στην υποχρέωση να λαμβάνει υπόψη την ποικιλομορφία των οραμάτων του κόσμου και των συστημάτων μάθησης, καθώς και την αναγκαιότητα να εξασφαλίζει την διάρκειά τους. Το δεύτερο μέρος επιβεβαιώνει την ανθρωπιστική προσέγγιση της
Παιδείας, επιμένοντας στην αναγκαιότητα μιας προσέγγισης της Παιδείας που να στηρίζεται στα εθνικά θεμέλια της κάθε κοινωνίας, αλλά και σε ηθικές επικυροποιημένες αρχές.
Συνηγορεί υπέρ μιας ενταξιακής παιδείας που να καταπολεμά τις ανισότητες. Απέναντι στις αλλαγές του παγκόσμιου εκπαιδευτικού
περιβάλλοντος, οι εκπαιδευτικοί και όλοι οι αρμόδιοι της Εκπαίδευσης, έχουν ένα ζωτικό ρόλο να παίξουν στην προώθηση της κριτικής σκέψης, και της ανεξαρτησίας της κρίσεως, απέναντι σε μια ενιαία και κυριαρχούσα αντίληψη
Το τρίτο τμήμα των ερευνών του Β.Ι.Ε., εξετάζει τις δυσκολίες τις
συνδεόμενες με την εκπόνηση των πολιτικών της Παιδείας στα πλαίσια ενός πολυσύνθετου κόσμου. Υπογραμμίζει κυρίως ότι είναι δύσκολο να υπολογιστεί και να καλυφθεί το χάσμα που υπάρχει μεταξύ της τυπικής Παιδείας και της απασχόλησης, να αναγνωριστεί και να αξιολογηθεί η «μάθηση» ανά τον κόσμο όπου η κινητικότητα μεταξύ των χωρών, μεταξύ των επαγγελμάτων και μεταξύ μαθησιακών περιβαλλόντων, αυξάνεται συνεχώς.
Ακόμα, δίνει έμφαση στην επικαιροποίηση της Παιδείας για την Ιθαγένεια (ιδιότητα του πολίτη – citoyenneté), την Παιδεία για την Ειρήνη, τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και την Δημοκρατία – βλ. Σύσταση 79 και 44η Σύνοδο της UNESCO – Β.Ι.Ε., 1995, μέσα σ’ ένα περιβάλλον εντατικοποίησης της κινητικότητας, εξασφαλίζοντας την ισορροπία μεταξύ του σεβασμού της πολυμορφίας και των οικουμενικών αξιών. Επιπλέον το τρίτο τμήμα περιλαμβάνει την μεθοδολογία για την αντιμετώπιση της πολυπλευρικότητας στον τομέα της εκπόνησης εθνικών εκπαιδευτικών πολιτικών που να συμβαδίζει με τους τρόπους της διακυβέρνησης των διαφόρων χωρών ανά τον κόσμο.
Το τέταρτο μέρος του Β.Ι.Ε., μελετά την αναγκαιότητα να ενταχθούν οι
θεμελιώδεις αρχές της Διακυβέρνησης και της Παιδείας στο ίδιο περιβάλλον, και κυρίως η «Αρχή του Δικαιώματος στην Εκπαίδευση» και η Αρχή της Παιδείας ως «Δημόσιο Αγαθό», την οποία θα ήταν προτιμότερο να αποκαλέσουμε ως Αρχή του «Κοινού Αγαθού»
Look inside book
Εάν σας άρεσαν οι πρώτες σελίδες διαβάστε ολόκληρο το βιβλίο δωρεάν, από τον σύνδεσμο στην αρχική σελίδα “ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ”